lördag, december 01, 2007

800 mil - 2007

Söndag den 7 oktober. Jag hade slutligen träffat Silva och vi lyckades stå helt nollställda och titta ut genom ett fönster vid första fikastoppet, under första cykelturen, under Italienresan Chase the Sun, som samordnades av CykelTours och SCF Motion. Vi har nog listat ut vad vi tittar på, det vill säga vad det är som gör oss så förundrade. Jag tycker själv att jag ser lätt sorgsen ut och Silva ser ut som om hon inte tror sina ögon. Vad kan det vara som vi fäster blicken på? Under dagen passerade vi platser och toppar som Montegridolfo, Mondaino, Levola och Tavoleto bland annat. Bara smaka på namnen. En fin dag att passera sin 800-milsgräns på. Jag var medveten om det innan vi startade, men sedan struntade jag i det för det fanns så mycket annat härligt att sysselsätta sinnet med.

Det här var för övrigt det fjärde och sista så kallade loppet i kampanjen Cykel 42, så då kunde jag vara med i utlottningen av cykeln. Om det är någon som undrar vad det tredje var, så blev det lägret i Klitterbyn med Cykelklubben.se, som är beskrivet i ett tidigare inlägg.

Inga kommentarer: