söndag, december 02, 2007

Söndagssysslor

Igår så blev det dryga 4 timmar i regnet, men den sista kvarten regnade det faktiskt inte. Söndagen var alltså som gjord för att pyssla lite. I mitt fall innebär det att det hamnar olja överallt, men det är sådant som jag får ta.









Trainern kommer att få börja jobba lite igen nu när jag ska börja träna cykling. Träna som i att peta in några träningspass i veckan med mål och struktur till skillnad från att cykla för den rena glädjen av det. Nu har jag inte sagt att det inte är roligt att träna. Två träningspass denna veckan ger mersmak, men mer om det senare. Trainern har inte rastats sedan början av maj i år och då använde jag den för att få en försiktig start efter min envisa luftvägsinfektion.

Hur som helst är det svårt att kontrollera tid och puls när det är mörkt ute och när bilarna tenderar att blända en. Tyvärr dyker de upp oavsett vilka ensliga vägar som jag väljer. Mörkercykling är riktigt mysigt annars. Jag rekommenderar bra belysning och en väg som är så lite trafikerad som möjligt. Du och cykeln - ”det ä fint dä”. Sommar och fikacykling gör sig bäst i sällskap, men än så länge så är det något speciellt med solocykling i mörker.

Inga kommentarer: