måndag, december 01, 2008

Konkurrerande verksamhet

Så var den avklarad. Flytten. Jag är numera sambo på 59 kvadrat på Tjärhovsgatan. Lägenheten är fantastisk och jag har redan hittat hörnan för mina cyklar och trainer. På något sätt verkar jag och S båda finna plats för våra dyraste ägodelar.

Att flytta tar på krafterna. I lördags var vi på IKEA och köpte garderober. 300 kilo garderober som skall svälja den sanslösa mängd kläder vi har. Jag har rätt mycket kläder, S har mycket mycket mer. Tillsammans blir det - a lot. Garderoben bars upp i lördags, igår resten av sakerna med god hjälp av vänner. Idag känner jag mig som överkörd av tåget och den latenta förkylningen är nu påtaglig. Det blir några vilodagar till innan decemberträningen kommer igång på allvar.

Hur som helst så kommer den garderobsvägg som nu är under uppbyggande svälja det mesta och bakom den kommer en hörna att skapas som kan bli den mest inspirerande trainerhörnan i Stockholms innerstad. Totalurban miljö där grannar på andra sidan den trånga gatan kan se mig träna på första parkett.

Trainern som det skall lidas på framöver kom per post i fredags. Nu skall jag bli lite mer strukturerad i träningen har jag tänkt och köra mer wattbaserade intervaller. Det blir inte SRM-nogrannhet, men det blir bra nog. Och framförallt bra mycket mer uppstyrt än tidigare.

Inga kommentarer: