fredag, januari 15, 2010

Vad händer 2010?

Eftersom jag kommer vara en betraktare på distans av större delen av årets svenska cykelsäsong så är det på sin plats att jag vilt spekulerar vi vad som kommer hända under tävlingsmånaderna. Nu när jag hittat till rätt klass igen så håller jag mina spekulationer till veterancirkusen.

- Veteran-SM lockar rekordmånga deltagare vilket gör att rösterna åter höjs för att synka elit- och veteran-SM. Stockholmsklubbarna visar fortsatt svalt intresse för att ta mästerskapen till huvudstaden så det bestäms att de återigen får avgöras så långt ifrån storpubliker som bara är möjligt.

- Team Cyclecorner slutar vara en estetisk nagel i ögat på sin moderklubb CK Valhall och formar en egen förening.

- Markus Lintala, som försvunnit från cyberrymden, kommer upp ur sin källare i bättre form än någonsin. Under betong och gips i Lilla Edet har han hittat den magiska wattformeln som han tar med sig till Veteran-SM. Väl där tvålar han till Glenn, Juneholt och Wieselblad med 58 sekunders marginal till tvåan. (Alternativt kommer han inte upp alls och tävlar inte på hela säsongen)

- Jag får inte till foten så jag ställer in mina marathonplaner och kommer istället hem till Luma GP som jag fortfarande är övertygad om är en av mina bättre chanser till en framskjuten placering. Väl där lyckas jag med att vurpa när jag sitter med i tätgruppen med bara 5 varv kvar.

- Petter Eiring i Åstorp tar hem i princip alla templopp i H40 som avgörs söder om Göteborg.

- Cykelcitys elitåkare fortsätter att, sin vana trogen, rycka från kilometer 0 i sitt PR-lopp "Cykelcity Gran Fondo Stockholm". Aldrig skall de där jäkla motionärerna få cykla med eliten. Hur skulle det se ut?

- Stefan Larsén kommer attackera med 2 kilometer kvar av Hammarös GP. Och bli inhämtad. Spurten tar Viktor Renäng som återigen gör en fladdrig comeback i seniorklungan, för att sen lägga av igen.

- Solleröloppet blir av men istället för klockan 7 startar seniorerna klockan 5 (solen är ju ändå uppe). Vädret blir ännu sämre med 5 grader och hagel vid starten. Vinner gör någon dalmas.

2 kommentarer:

Glenn Dahl sa...

Din kristallkula får nog putas lite Jesper... Att någon kommer vinna med 58 sekunder må hända men det blir en annan segrare!

Ha det gott borta Uralbergen (?) så ses vi på startlinjen senare i sommar!

Jesper Sundewall sa...

Ha ha, men det betyder att han inte kommer upp ur källaren alltså?

Uralbergen är långt härifrån, men Kommunisttoppen är lite närmare i bergsmassivet Pamir.

Kanske är jag på plats till Veteran-SM. Men inget jävla tempo. huvva.