lördag, januari 23, 2010

Dagen med ryssen och Tadzjiken

Gav mig iväg kl 10 för 3 timmar med ryssen och tadzjiken. Ryssen är den hårda killen i orange jacka och mustasch nedan.

Vi körde ett par mil utanför Dusjanbe för att sen klättra i sex kilometer. Ryssen droppade ganska omgående, Baxa efter fyra kilometer och sen fick jag i ensam majestät bända mig upp till toppen.

Ryssen hade tydligen innan turen frågat Baxa om jag skulle "push hard today". Baxa hade svarat att det berodde på vilken cykel jag kom på. Om jag kom på crossen skulle det bli hårt. Efter att ha sagt det till ryssen så ringde han mig och bad mig specifikt ta crossen... Kul med en snubbe som gillar att köra hårt.

Totalt blev det 82 kilometer och kanske något tusental höjdmeter. Massa hjärtslag och annat trams.

Det var en svensk, en ryss och en tadzjik...

1242 meter ö.h.

Ryssen kör med knäna lika tajt som Pozzatto.

Inga energikakor, men väl munnen full av dadlar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Baxa i kortärmat! hårt!
riktigt gött att du har både barmark och träningskompisar! här är det brun sörja men iaf bosön im :-)

Göran