onsdag, januari 27, 2010

Har jag månne hittat felet?

Jag har tänkt att mina nya skor (de vita nedan) känts lite stora, men jag har inte kommit mig för att kolla. Att ta en titt i plösen har liksom inte blivit av.

Men idag gjorde jag det, och döm av min förvåning när jag läser "42,5" i högerskon och "42" i vänsterskon. Olika storlek alltså. Men det är inte det värsta. Utan det värsta är att jag inte har 42, och än mindre 42,5. Jag är en 41:are. Och när jag jämförde med mina gamla skor (blåa nedan) så såg jag att de är 40,5. Och det är de gamla jag sprungit med de senaste gångerna. De gångerna foten känts bra. Är jag något på spåren månne.

Så går det när man inte dubbelkollar säljaren, även om det är en kunnig sådan på Runners Store.

Inte lika stora

Absolut inte lika stora...

2 kommentarer:

Johan sa...

Glöm inte att kolla längden på vevarmarna ;)

Jag fick fel en gång...

Joachim sa...

Köpte ett par längdskidor en gång och fick ett udda par. Lika långa visserligen men med olika hårt spann, så jag hade alltid bakhlat med ena skidan! Kolla och dubelkolla...