söndag, januari 24, 2010

Tebax!

Idag känns som en milstolpe. Dagen då jag återvände till mitt löpsteg (som om det varit något att återvända till, men ändå). Jag sprang 4,5-rundan med endast rehabambitioner, och för första gången så fick jag inte ont alls. Det kändes i princip inte alls. För första gången på tre månader så hyser jag hopp om att kunna springa långt igen.

Blev så till mig att jag till och med sprang lite fort på slutet och drog en kilometer på 4.15 av bara farten. Från att ha kännts tungt så kändes det lätt igen. Inom loppet av 20 minuter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter fint, jag har själv varit ute på en liten löprunda idag. Det kändes inte heller så tokigt faktiskt. När jag var ute på hojen i lördags, kändes det dock inge vidare.
/Simon

Jesper Sundewall sa...

Simon - Vi ser fram emot lite fler bilder från cykling i Brasilien!