torsdag, januari 28, 2010

Nödlösningen

Skulle inte springa, men efter att ha suttit still hela dagen tvingade jag mig ut för att ventilera artärerna en smula. Det blev lilla varvet, alltså 4,5 kilometer. Foten känns kanonbra, men jag tar det försiktigt.

Sprang på i ett enligt mig rätt bra tempo men kilometertiderna var värdelösa. Väl framme fick det sin förklaring. Rundan som alla andra gånger klockats till just 4,5 kilometer var idag enligt GPS:en bara 4,3. Så sluttiden säger mer och den var 20.40. Det vill säga cirka 4.35 per kilometer. Det kändes genast mer ok. Särskilt med tanke på att jag inte tog i så förbenat mycket.

Sen gick jag in och rullade fram bollen. Körde min ömma broders favoritövningar som att ligga på rygg och dra in bollen under mig med hjälp av hälen. Satans jobbigt för hamstrings - och jobbigt måste vara bra.

Inga kommentarer: