söndag, november 02, 2008

Premiär

Igår var det dags för världspremiär för det första officiella träningstillfället för CK FitForFight.se. Det blev ett distanspass som lockade 7 personer, varav två av klubbens styrelsemedlemmar och grundare och några av de tävlingscyklister som samarbetar med FitForFight. Det blev ett härligt pass och jag gladdes åt att ha sådana klungkompanjoner.


Innan det var dags att vända hem igen, så fikade vissa av oss på Vid ån, ett mysigt ställe i Kävlinge med trevlig personal och en knastrande brasa. Vill ni prova stället i dess nuvarande regi, så gäller det att göra det innan jul, för antingen är det ägarbyte som gäller eller stänger de.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser trevligt ut. Jag är lite nyfiken på hur ni genomför ett sådant pass tillsammans - får de med elitambitioner "släpa" runt på de andra eller hur fungerar det?

Martin

Unknown sa...

Tack för sällskapet. Några av oss tog det lugnare den sista biten och kom tillbaka hela. Vilket vi nog inte gjort om vi hängt på hela rundan i samma fart.

Vad gäller hur ett sådan genomförs kan jag meddela att är inge problem. De som är starkare ligger framme och går runt i vinden medan de inte fullt så starka hänger i längre bak. Detta är inga problem då distanspass genomförs i en ansträngningsnivå som har ett stort omfång så alla får en bra runda. Jag är själv i dålig from då det inte blivit cyklat på allvar på över ett år kan hänga med utan att gå för hårt. Förr två år sedan var jag bättre iform och brukade gå runt där framme. Jag blev aldrig sur på att några aldrig var uppe och tog vind. Så fungerar det bara.

Cykling är en ju trevlig umgänge.

Anette Kiss sa...

Det var väldigt trevligt Martin!

Jag är inte i närheten av den form som di däringa tävlingscyklisterna är, därför är det så mycket roligare att inse att jag faktiskt lyckades genomföra det som ett distanspass, dvs i pulszon 1 och 2. Skälet till det var just på grund av att jag tog få förningar.

Sällan har jag varit den som är i bäst form i klungan och jag har aldrig känt att någon har varit irriterad för att jag inte är tillräckligt bra. Med en viss grundform och en hyfsad förmåga att "suga hjul" kommer man långt :-)

Tack själv Anders. Du var ju inte svagare än att du orkade prata en hel där bak i klungan ;-)

Unknown sa...

Det finns oftast tillräcklig med kraft att snacka ;-)