lördag, november 08, 2008

Man skall ha det bra

Har kommer ett blogginlagg utan tre bokstaver - hoppas ni begriper anda.

Jag ar i Zambia och jag har det bra. Riktigt bra. Det ar nagot javligt gott over att fa 2 veckors sommarcykling i november innan man gar in i vintermorkret.

Mina dagar ser ut ungefar sa har. Uppstigning 05.30. Snabb frukost och sen ett par timmars cykling. Hemma for ytterligare mat vid 8 och sen kan jag jobba hela dagen. Idag ar det lordag sa jag unnade mig lite mer ledighet. Steg darfor upp kl 4 och var i bilen pa vag till motesplatsen kl 5. Avfard 05.30 for 12 mils cykling. Vi var en stor grupp idag med tva cyklister som precis kommi tillbaka fran UCI-lager i Sydafrika. De ar tva lovande 18-aringar som redan skrivit pa proffskontrakt med stall i Sydafrika.

Pa dagens enda langre klattring, upp till Kafue Gorge, visade de sina kvaliteer. Jag blev fett avhangd. Men a andra sidan vager ena killen 50 kilo. 50 kilo! Jag brukar anses som en lattviktare i klungan men kom igen... Mina ytterligare 18 kilo blev smartsamt uppenbara nar lutningen krop uppemot 12%

Fordelen ar dock att 50-kiloskillar inte har det basta slatdraget. Det har inte jag heller, men jag lyckades anda stalla av en av dem pa hemvagen och kom in som fin tvaa i nagot som inte var en tavling.

50 mil den har veckan, lika manga nasta. Bruna ben, brunare armar. Man skall ha det bra.

2 kommentarer:

Anette Kiss sa...

Gött Jeppe. Här är det fuktigt och blåsigt. Imorgon säger väderutsikterna regn.

Anonym sa...

A to the vundsjuk!