onsdag, november 26, 2008

Lust att cykla

Behovet att cykla har inte varit så vansinnigt intensivt den senaste tiden och jag är inte speciellt stressad över det. Av någon anledning så triggade det här mig i fredags.


"Ge mig en cross eller en MTB nu! Jag vill ut nu!"

Inte så konstigt att jag var på gott humör. Snöfall har den effekten, men det är ju inte så att jag någonsin har varit ute och sladdat i snön med riktiga däck och passande cykel (har ingen). Just där var jag faktiskt mer sugen på det än på torra asfaltsvägar, vilket normalt är mitt element.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men hörru... Att cykla i snöoväder är ju bland det pinigaste som finns, det blir kallt, blött, stelt i ansiktet, kallt igen osv;-)
Ont i div. leder och blåmärken är också något som man brukar få- allt detta har jag givetvis bara hört talas om ;-).
Blev det nåt besök i Jönköping förra helgen?

Anette Kiss sa...

Alltså jag har cyklat i lite lagom snö som singlar ner som inte hann täcka asfalten så mycket. Med rätt kläder var det riktigt mysigt (utom för händerna som vanligt). Nu stod det mig fritt att drömma att jag skulle klara av snön elegant. Av någon anledning så går det väldigt bra att klara av en MTB i min fantasi.

Jodå, mässan besöktes och jag hann täcka lite mer av den än förra året, men fotograferingen drogs ned till ett minimum, dvs inget alls. Jag hittade minst lika många trevliga människor som förra året, men jag missade chansen att ta reda på vem du är. Stod du i någon monter någonstans?

Anonym sa...

Jag stod rätt mycket i CC:s monter och kollade in Cervelos 09:or :-). Måste ju uppdatera kunskaperna lite, så vi fick en genomgång av Jens. Kanske eventuellt möjligtvis att jag jobbar i en monter nästa år...
Jag är ju inte så lite osäker, men eventuellt kan jag ha sett dig där, om du var där på lördagen och bar på en massa kläder och svart/vit väska?

Anette Kiss sa...

Jo men visst var det mig du såg när jag sprang fram och tillbaka mellan SWIPs monter och "provrummet". Det blev ett par jeans till slut. Väskan fick jag :-D

Jag har fortfarande inte koll på vem du är. Det är lite fuskigt va ;-)

Hälsa Jens från mig nästa gång du ser honom.

Anonym sa...

Japp, fuskigt är det:-)! Jag får helt enkelt vara snabbare nästa gång jag ser dig, du hade bra fart på klädhögen ;-).
Vet du... om det inte hade varit för regnet och blåsten, då hade jag gjort premiär på min nyinköpta CX idag... nedrans osis;-)

Anette Kiss sa...

Oh... Jag vill mé ha en ny cykel. Jag vill se ut en cykel och välja vad för komponenter o dyl jag ska ha, fast det får nog dröja ett tag till. En cross är väääldigt lockande. Just nu funderar mest på jag på hur lång runda jag ska ta och om jag verkligen vill ut i det här tråkvädret.

Avgjort, nästa gång så "syns vi på riktigt".