tisdag, november 25, 2008

Mavic R-SYS - knakelibrak.

Jag har ett par R-SYS som i många avseenden är ett par skitfina allroundhjul. Hade dock problem med att framhjulet knakade och höll på. Två vändor på den lokala cykelbutiken gav ingen förbättring så till slut skickade jag det till Varberg för vård hos generalagenten. Nu är hjulet hemma och knakfritt. Vad de gjorde med det är jag dock inte helt klar på.

Nu läste jag i en brittisk cykeltidning - månne var det cycling weekly - härommånaden om en person i UK som hade haft samma problem. Det hade knakat från framhjulet likt mina oljud. Personen i fråga sände också hjulet till Mavic och fick till svar att de tidigare exemplaren av R-SYS hade problem med axeln i framhjulet. Så de bytte helt sonika axeln.

Jag vet inte om jag hade samma problem - men det lät onekligen snarlikt. Kan isåfall tycka att det är dåligt av företaget att inte informera bättre om detta om det nu är ett generellt, eller i alla fall vanligt, problem. Nu rättade de förvisso till det, men det hade varit bra om återförsäljarna hade blivit informerade om problemet så de visste vad de skulle göra.

Så har du ett R-SYS som knakar, hör av dig till Mavic.

Inga kommentarer: