torsdag, juni 05, 2008

Luma GP

Förra året på nationaldagen gjorde jag officiell tävlingsdebut (om man inte räknar ESDUU cupen som "riktig" tävling vilket inte jag gör).

Det slutade med en 8:e plats, eller var det 9:e, i seniorklassen. Sämst var jag i alla fall - av de som gick i mål - vilket förvisso merparten inte gjorde.

"Jag blev i alla fall inte varvad" tog jag med mig från den tävlingen.

I år är målet högre ställt, men konkurrensen också tuff. Det är 30-talet cyklister föranmälda till H30-klassen där jag kör i år. Spontant ser det tuffaste motståndet i första hand ut att komma från CK Valhall och Cykelcity.se, men kanske kan också någon av Fredrishovarna glimra till. Och eventuellt någon annan också. Jag är inte så rutinerad ännu att jag har koll på alla namn värda att kunna.

Sugen på att kolla på rolig cykeltävling. Släpa dig till Hammarby Sjöstad, vid Luma-huset, kl 13.50 i morgon! Mysigast är att ta båten från Söder, då kliver du av precis vid startområdet.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Jag ska ut och köra MTB där i krokarna i morgon. Försöker kika förbi och hejja!

Jesper Sundewall sa...

Trevligt! men om jag har 195 i puls får du ursäkta om jag inte ser dig...