måndag, juni 09, 2008

Falkenloppet i H30

Körde Falkenloppet i H30 igår. Trots att vi körde bra i laget och David bärgade en finfin fjärdeplats kände jag mig konstigt otillfredställd. Skall lägga ut texten om detta vid tillfälle.

Kort om loppet. Många utbrytningsförsök på första varvet. I mitten av andra kom David iväg i en fin grupp innehållande Cykelcity, Valhall, Sandviken och ECI. De körde på och avståndet växte snabbt samtidigt som klungan var märkbart ointresserad av att jaga.

Efter cirka 4 varv insåg vi att vi inte skulle komma ikapp. Jag skulle spara mig till spurten var det sagt men lyckades inte hålla mig utan sprätte till vid ett par tillfällen.

När spurten väl kom blev allt pannkaka. Jag skulle dra upp till Patric och Göran x 2 skulle dra upp mig. Inget av det gick särskilt bra. Det enda som funkade var Jonas hästförning, tyvärr kom den cirka 600 meter för tidigt. Rullade i mål på en ok 15e plats, men målet var ju att spurta hem 6:e platsen också. Därav en del av mitt missnöje.

En del bilder finns online – och ett smakprov nedan.

Nåla på asset är inte så enkelt


David och utbrytarkollegorna som höll hela vägen hem

Prispallen i H30

ECI på väg till H40 starten. Snygga. Som vanligt.

4 kommentarer:

Victor sa...

Tack för bilderna Jesper - snyggt!

Jesper Sundewall sa...

Varsågod Viktor - strongt kört i utbrytningen! Wish I was there...

Anonym sa...

Visst är det "Dojan" som är trea?

/Martin

Jesper Sundewall sa...

Yes, visst är det.