onsdag, juni 18, 2008

Hyundaiföljetongen

Bilhistorien fortsätter. Igår när bilen skulle hämtas inför stundande Sollerö- och SM-äventyr ville den inte starta. Idag fick jag därför göra akut utryckning och köpa nytt batteri. Jag CYKLADE sen med detta från Sollentuna till Kista.

Vet ni hur tungt ett bilbatteri är?

Det vet jag numera för på singlespeeden har jag ingen pakethållare så jag tvingades hålla åbäket i handen. Min biceps skakade när jag kom fram men vad gör man inte för den goda sakens skull... Efter ett antal försök startade kärran igen och efter batteribyte verkar nu felet avhjälpt.

Som grädde på moset visade det sig att någon försökt slanga bilen under långtidsparkeringen. Tankluckan var uppbruten och själva locket stod inte att finna. Det är kul att vara bilägare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÄLSKA BILEN
SÄNK SKATTEN(TM)
MER VÄGAR
MINDRE TRÄD

... bra jobb för övrigt.

/Björk Lövensson

Anonym sa...

För vore alla träd max en meter höga skulle ... ehh. Jag har svårt med mindre och färre. Dysslecksi.