söndag, juni 01, 2008

Passo dello Stelvio


24,3 km med 48 stycken hårnålar i en svindlande vacker miljö. Det känns som det kan bli ett sådant där tillfälle igen när hjärnan förbryllat konstaterar att jag har två upplevelsetillstånd som sänder olika signaler kors och tvärs via alla synapser. Smärta, brännande ben och lungor parallellt med en inre frid framkallad av omvärlden. Lilla jag mitt i den fantastiska världen. Närvarokänsla och återigen insikten om privilegiet att ha hittat sin passion samtidigt som möjligheten finns att befinna sig där jag vill vara.

Som den cykelmupp jag är så har jag också hittat den. Jerseyn som jag vet att jag vill bära när jag tar mig uppför med starka ben. Jag har den redan i min ägo och den har ett emblem på ryggfickan som talar om var den hör hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helgrymt Tjejen!!
Åh tänk att jag också ska göra den där.. fast inte samtidigt som dej då! Det måste vi synka till nästa år!

Var finns tröjan sa du??

/Silva

Anette Kiss sa...

Hm, typ i Riolo Therme ungefär här

http://jespersundewall.blogspot.com/2008/05/frm-i-riolo-terme.html

eller via nätet här

http://www.frmbike.biz/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=36&category_id=9&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26