tisdag, februari 26, 2013

Amen seriöst alltså

Två gånger på kort tid har jag råkat ut för samma sak. Jag har under cyklingen till och från jobbet hittat en fin rygg att gå på. Få lite lift liksom bakom en starking. Jag gillar att ligga där i suget och fundera på att attackera. Känna efter lite, känna lite hets.

Så när jag legat där och spanat - vad har snubben framför mig gjort (för det är alltid en snubbe). Jo helt ogenerat snorat som en vasaloppsåkare rakt ut i luften. Snoret har sen färdats bakåt för att stänka mig i ansiktet, på armen. Ja ni vet. Till och med under en tävling är många ganska restriktiva med att snora utan att se sig för.

Så vad är grejen. Kör de så hårt så de inte tänker klart? Tror de att ingen kan köra lika fort som dem? Skärpning på gatan säger jag, nästa gång slänger jag in låset i hjulet på dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svaret är givet. I pendling är inte drafting tillåtet. Och det straffas med snorning. Utan tvekan medvetet. Jag har gjort det själv när man ligger där och halvborrar och så tror någon att det skall åkas snålskjuts. Fram och jobba direkt eller släpp lucka. Goddamnit :)

/David E

Jesper Sundewall sa...

Ha ha!
Jag tycker det är effektivare att ta sikte på en vattenpöl och straffa draftaren med en dusch kontaminerat regnvatten.