lördag, augusti 20, 2011

Intervaller

Så jag är på't igen med löpintervaller. För på tisdag är det nämligen så att jag ska springa löparnas kväll på Stockholms Stadion. 10.000 m på bana och målet är att för första gången klocka en officiell sub40 tid. Sen på lördagen är det dags för Bellmanstafetten och då ska jag springa 5 km under 19 minuter är det tänkt. Båda är fullt rimliga målsättningar.

För fortsatt hets har jag anmält mig till Hässelbyloppet som går den 16 oktober och då ska jag springa under 39 minuter om allt går väl hoppas jag. Och sen fortsätter jag vintern igenom, så vore det väl fan om jag inte kunde springa en mara på 3.15.

Under gårdagens intervaller som utfördes med spänstig vän som sällskap siktade vi på 3x1 km med längre vila. Första var en backig sate som gick på 3.56. Den andra gick enligt klockan på 3.22, men det tvivlar jag på att det stämmer. Och så den sista på 3.32 vilket jag tror ligger närmare sanningen. Det är en väl godkänd intervallfart så här tidigt in i löpandet.

Inga kommentarer: