tisdag, februari 01, 2011

Morgonen i watt

Jag blir tidigare och tidigare. Idag var jag på jobbet 06.45 och nere i gymmet strax därefter. Programmet jag följer nu är i princip 4 dagar med olika intervaller må-fre. Varje dag så kör jag lite styrketräning också. Enkelt, men ganska effektivt upplägg. Idag var det 20x30 sek på 420-430 watt som följdes av lite enbenscykling. Frivändningar kördes på 38 kg och det blev 7+7+6.

För övrigt känner jag lite orka borka kring Contador-historien. För mig är det glasklart - killen hade en förbjuden substans i kroppen och oavsiktligt eller ej så bör han stängas av. Det politiska spelet kring det hela är mest trams för mig, men är väl åter en indikation på politiskt spel inom länder, inom internationella cykelförbundet och inom cykelstallen. Och säkert också ett uttryck för korruption inom nämnda organisationer. Men det orkar jag inte engagera mig djupare i.

1 kommentar:

Joachim sa...

Angående AC, så kan jag bara hålla med dig.
Samtidigt förundras man lite över hur "misstagsdopingen", som en mängd svenska elitidrottare tydligen råkat ut för genom diverse kosttillskott, framställs i media. Är det bara jag som tycker det verkar som om media och RF tycker lite synd om dem? Stackarna som inte förstår bättre... Typ.
Det är kanske här som SCFs program "True Champion or Cheat" faktiskt får sitt berättigande? Jag bara undrar...