torsdag, februari 03, 2011

Dagens intervaller

Efter att ha inkasserat cirka 5,5 timmars sömn satte jag mig motiverad på cykeln för lite härliga morgonintervaller. Det blev som vanligt för träningsdag 3 under veckan 4x4 minuter. Det slutade dock på 3x4 minuter på 270 watt för att sista intervallen höja till 300 och orka cirka 2,5 minuter. Inga mirakel idag heller med andra ord men helt ok.

Frivändningarna, eller stötarna som de kanske borde kallas, går bättre och bättre. Säger det igen - fan vad bra träning för hela kroppen. 8+8+7 blev det idag och jag tänker mig nästa vecka gå upp 3-4 kilo till.

Diskuterade frivändningar under lunchen och fick lite tips från MO. Dumt bara att de flesta tipsen tarvar en bra matta på vilken skivstången kan släppas om det blir för tungt. Någon sådan har jag inte. Jag kör på en tunn jäkla matta som ligger på ett klinkergolv. Tappa skivstången på den vill jag absolut inte göra.

Inga kommentarer: