fredag, februari 25, 2011

Folk gör så roliga saker

På mitt gym, där jag tränar, där gör folk så roliga saker.

Vi har hon som fullt påklädd, alltså i tights, undertröja och långärmad tröja tränar på liggcykeln tittandes på tv. Eller tränandes, hon kollar på tv-serier (det är en maskin med tv) och skrattar. Svettas gör hon inte, trots alla kläder.
Vi har han som kommer in och power walkar varje morgon. En till synes fullt frisk ung man som alltså väljer att promenera på ett band i en källare en timme varje morgon.
Det har vi för övrigt en dam i 45 års-åldern som också gör. Det är ett jävla promenerande med tydligt fokus. Och tv-tittande förstås.

Jag förstår verkligen inte det där med att promenera inomhus. Ok om man är invalidiserad, ok om man är halt och lytt. Men att fullt friska människor utan köldeksem väljer att gå på löpband (ja ni hör ju hur det låter) är för mig helt obegripligt.

Sen har vi mig själv som också är något av en udda figur. Kanske tycker någon att jag gör roliga saker när jag kör skiten ur mig under 30 sekunder, hänger över styret i 20, sakta återhämtar mig i 25 till och sen fokuserar i 15 sekunder för att göra precis samma sak igen och igen och igen.

Inga kommentarer: