onsdag, februari 23, 2011

Vila

Såja, då var det onsdag vilket denna veckan är vilodagen. Det firade jag med att ändå gå upp 05.45. Boken (Alltså De som inte vann - som ni givetvis alla läst) ska ju få en uppföljare och nu har arbetet kommit igång på allvar. Jag lovar att alla ni cykel- och bokentusiaster har något att se fram emot!

Igår var det vanlig träning och jag tog och körde lite 1 minutsintervaller med en minuts vila. Omväxling förnöjer och det var ju ganska roligt även om jag hade lite svårt att hitta optimalt motstånd. La mig någonstans runt 310 watt och tyckte det var jobbigt i början för att sen bli lite lättare. Sista intervallen gjorde jag som vanligt att jag körde lite hårdare, lite längre.

Jag tänker att jag nog inte är i så tokig form för att vara den här tiden på året. Även om nu watt skall vara ett objektivt mått så tycker jag att det är oerhört svårt att översätta känslan på en testcykel till hur det borde kännas om jag satt på racern ute på landsvägen. Jag kan se vad som står på displayen, men jag kan inte omsätta det till hur det skulle funka i skarpt läge. Det behöver jag förvisso inte kunna, men jag tänker på't ändå.

1 kommentar:

Joachim L sa...

Nya boken ser jag fram emot!

När det gäller 1 minutsintervaller så ska du testa The Sufferfest - Revolver, härligt hårt!
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=12838046