måndag, februari 28, 2011

Körde ett par tior

Hade lyckats pimpa Ipoden med den förlängda versionen av Kate Ryans Desenchantee. Den är över 8 minuter lång och är optimal för längre intervaller. Så därför blev det två stycken 10:or på 250 watt nu på morgonen. Och det ju gick så pass bra att jag tycker att jag borde kunna köra mina fyror på mer än 270 watt faktiskt.

Sen körde jag lite bänk. Jag fascineras över hur bra jag håller styrkan i bänkpress trots att jag tränar det så sällan. Körde reps på 60,70 och 74 kilo och orkade hela fyra stycken på det tyngsta. Utan spottning. Hade jag haft det hade jag kanske vågat mig på en femte.

Har en idé om att jag skall börja cykla på riktigt nu när det blivit varmare. Alltså rasta MTB:n på morgonen istället för att sitta i källaren. I alla fall ibland. Då kan jag få in 1,5 timmar cykel före jobbet om jag är lite effektiv.

Inga kommentarer: