måndag, januari 03, 2011

Mjukstart

I senaste Kadens kan man läsa rådet att man skall ta det lugnt i början när man sätter igång efter ett längre träningsuppehåll.

Sagt och gjort, efter halvdan träning hela hösten och 3 träningspass de senaste sex veckorna satte jag mig på testcykeln för lite stenhårda intervaller. Nu var intervallerna inte så hårda i watt räknat, men jag körde så hårt jag förmådde. Det blev 12 minuters hårt jobb uppdelat på fyra intervallstackare. Sen avrundade jag med två maxspurter för att toppa av illamåendet.

Lätt kräkfärdig fick jag sen ligga på rygg i fem minuter innan jag gick ner till skivstången för lite frivändningar. Har tänkt att jag skall köra frivändningar 3-4 ggr/veckan som en bra allstyrketräningsövning. Det aktiverar en hel hög muskler och har inkluderats i mitt träningsprogram (som om jag hade ett) ivrigt påhejad av min byggarkompis MO.

I morgon är en ny dag och kanske lite nya intervaller.

2 kommentarer:

Joachim sa...

Eller kanske lite träningsvärk?
Hehe! Bosön 9/1 07.15?

Jesper Sundewall sa...

Skulle så gärna men vi är i Blekinge. Nästa gång... (känns som jag sagt det för många gånger snart)