onsdag, januari 19, 2011

Ett skämt

Det är egentligen flera skämt. Min form är ett skämt vilket står oerhört klart efter dagens intervaller på 270 watt. Det som är ännu mer ett skämt är mitt rundtramp. Tänkte att det var länge sedan jag tränade på det, och det var framförallt väldigt länge sedan jag tränade med pedaler där jag satt fast. Min pendlarcykel är nämligen en +20-kilos blyklump med klassiska pedaler.

Sagt och gjort, jag körde 1 minuter på varje ben x 4 och sen upprepade jag det idag. Höger ben gick hyfsat men vänster ben var - som sagt - ett skämt. Jag fick syra i baksida lår efter 30 sekunder. Jag fladdrade med hela kroppen. Jag tryckte för hårt, och drog för löst. Jag gjorde, kort och gott, allt fel.

Så nu blir det teknikträning flera gånger i veckan för att råda bot på skämte-t(n).

Inga kommentarer: