torsdag, januari 27, 2011

Det går fort i början

Jag blir alltid lika fascinerad hur fort jag blir bättre när jag börjar träna ordentligt igen efter en längre period av slöhet.

Förra måndagen slet jag för att få ihop 3+3+2,5+2,5 minuter på 270 watt. Idag körde jag 4x4 på samma motstånd. Visst, jag slet en del, men inte alls lika mycket som för bara drygt en vecka sedan.

Tränade med dunka dunka i lurarna för första gången. Jag brukar inte träna med musikutrustning, men det kommer jag nog att göra i fortsättningen. Robyn stämma på ohyggligt bra skivan Body Talk Pt 1 fick intervallerna att kännas betydligt kortare än vad de var.

Frivändningarna gick också bra. Nästa vecka kliver jag upp på 40 kilo.

1 kommentar:

Tom sa...

Ja, utvecklingskurvan är brant i början, synd att den inte kan fortsätta luta så fint.