måndag, januari 24, 2011

bättre och bättre dag för dag

Idag körde jag 4x3 minuter på 270 watt. Det är precis en minut mer än förra veckan på måndag. Det går framåt. Långsamt.

Framåt gick det också på Bosön i helgen där Crescendo tränade med ECI. Osäker på formen var en underdrift - jag var livrädd. Det mesta av skräcken kom dock på skam även om jag fick ge mig i slutet av 8-minutare nummer 7 som avnjöts i en snittfart av 41km/h.

Ett par av de starkare cyklisterna tyckte det var för mesigt att köra i klunga så de la sig helt sonika en bit bakom gruppen och körde själva i samma fart. Bara sådär liksom. Så jag vet åtminstone två cyklister som är duktigt januaristarka.

För övrigt har jag hört att alla ljuger om sina watt på nätet.

2 kommentarer:

Tom sa...

Vad skönt att höra! Om lögnarna menar jag. ;-)

Jesper Sundewall sa...

Eller hur. Det gör mitt sanningssägande mindre smärtsamt.