lördag, augusti 28, 2010

Tempokungen cont.

Ytterligare två pass på tempohojjen avklarade. Igår blev det två timmar i aerobågen under en runda i Gustavsberg. De i söndags tack var visad cykelhänsyn så hyllade bilisterna lyste med sin frånvaro. Istället råkade jag ut för en klassisk trängning på väg emot rondellen i Gustavsberg. Jag tog det hela med fattning och tänkte att han är sur, och kommer antagligen vara sur hela kvällen. Jag är glad, trött och lycklig. Vem har det värst? tänkte jag och tyckte sen ganska synd om honom.

Så idag snurrade jag sex varv runt gärdet i hårt tempo. Låg i bågen så ofta jag kunde, men stördes av cirkus, alfa romeo träff och söndags (lördags) flanörer. Men det blev ändå ett bra pass och jag känner mig mer och mer bekväm på tempocykeln. Kan trycka på bra, återhämtar mig bra. Nu skall jag bara lyckas få till så jag orkar trycka på bra hela vägen. Det är det som är svårt har jag hört.

Inga kommentarer: