onsdag, augusti 25, 2010

Mjölksyra -> Söndagscykling

Det blev inget pass med ECI. Jag känner att jag har något skit i näsa och hals och sådana saker brukar inte bli bättre av 2,5 timmar på tröskel. Så det blev en lång fincykling istället där jag tänkte möta upp klungan i Valhalls jubileumscup för att filma spektaklet.

Väl på plats i Botkyrka hade jag lite tid över innan de förväntades anlända så jag sökte upp ett buskage för att lätta på blåsan. Gör inte det i skogsdungarna där säger jag bara, de är helt packade med hungriga myggor. Drog på mig femtalet bett under den korta stund jag stod i gräset.

Nåväl, när klungan väl kom la jag mig längst bak och drog uppp kameran. Fick lite fina bilder - i några sekunder. Sen var minneskortet fullt. Fiasko. I tumultet där jag försökte åtgärda problemet lyckades jag också tappa klungan. Darn. Fick sen stå på för att komma ikapp så jag slapp cykla ensam hem.

Kanske kommer någon halvdan film, som inte säger något om hur det gick, att postas senare.

Inga kommentarer: