måndag, augusti 23, 2010

Bonkat

Så igår rullade jag hemifrån lite småsur. Jag har ingen vettig pump hemma vilket gör hela det här pumpandet till en bestyr. Nu slutade det med lågprofil fram och högprofil bak för jag inte kunde pumpa corimahjulet med min handpump. Ni hör ju.

Anyhow. Cyklade utemot Värmdö för att efter någon mil bli ikapphunnen av två killar varav en med en extremt snygg cykel - en Estremo Light. De undrade om jag ville hänga på dem. Jag hade tänkt ta det lugnt, men bestämde mig snart för att det fick jag göra någon annan dag. Det är roligare att cykla tillsammans.

Det slutade med att vi bombade på rätt bra ut till färjan till Rindö. Sen gjorde vi samma sak på vägen hem. Vid Hemmesta skiljdes vi åt och jag rullade hemåt igen. Väl i Orminge var jag så hungrig - hade inte laddat för att ta i så där hårt - så jag fick stanna på Lidl och köpa Red Bull och Godis. Längtade efter 7/11 bullar, men det fick vänta tills jag var tillbaks i stan.

Formen är inte så pjåkig, men nog finns det att jobba på.

Inga kommentarer: