onsdag, december 03, 2008

Rykten i Veteranklungan

  • Har hört att CK Valhall filar på en ny klubbdress och nu jobbar med ett förslag som går mer i svart.
  • Har också hört att stilledarna, CK Crescendo Velo, jobbar på en finputsning av stilkonceptet
  • Sen ryktas det om att en utbrytargrupp från Fredrikshof vill starta egen klubb
  • Och säkra källor säger att halva Veteranklungan kommer köra på Ligthweighthjul nästa år
  • Men ännu säkrare källor säger att lågt är det nya högt (precis som vitt förra året var det nya svart). Så bli inte förvånad om du ser en hel del handbyggda lågprofilhjul. Tub förstås.
  • Sen hävdar en källa att det är mycket rykten nu

4 kommentarer:

Anonym sa...

Spaningarna verkar rätt bra, men angående hjulen så är det nog helt fel. Lightweighthjul är helt off. De är dyra och tråkiga (kolla bara loggan..). Kör man med dem så är det lackade som gäller (men det är lite väl tokigt så det blir nog också helt fel). Jag skulle säga att ganska rätt är halvhöga (typ 303), men allra mest rätt kommer 404 fram, 808 bak vara (självklart i tub). Speciellt i kombo med vitt. Det kommer smiska rätt rejält.

Allra hetaste trenden är dock feta crosshojar med tubhjul. Där kan man ligga i framkant. Tyvärr ligger Crescendo hopplöst efter där :)

Anonym sa...

När det gäller fälghöjden så tror jag inte vi sett slutet än... De kommer nog bara bli högre och högre.
Cancellara kör ju framgångsrikt med 808 fram och bak och kolla senaste prototyperna Leipheimer kör med när han och Lance tränar på Teneriffa igår:
http://twitpic.com/pno2
Lance's hjul motsäger dock denna teori, men han är ju fortfarande lite 2005...

Anonym sa...

DESSUTOM bör tillägas att fälghöjden bör korrelera med cykeln i övrigt.
Ju fetare ram - desto högre fälgar kan man komma undan med. Och tvärtom.

Roadrunner sa...

Rykten är roligt, mer sillyseason snack tack! ;-D

Iövrigt trot jag starkt på 45mm fälgar! (för det är mina ;-)