torsdag, december 11, 2008

Nu snackas det

Det snackas om träning och nästa säsong. Glenn skriver att det tränas hårt på västkusten och att det kommer bli tufft i veteranklassen nästa år.

Men för egen del tänker jag öppna upp för ännu tuffare tag. Nu under perioden för fria licensövergångar bytte jag från veteranlicens till elitlicens. Mest för att det är roligt, men också för att utvecklas som cyklist.

Jag kommer i huvudsak köra i seniorklassen men vid väl valda tillfällen prova på att piska mig själv i elitklassen. Något cyklande i veteran vet jag inte om det blir, det återstår att se om jag ändrar mig under säsongens gång. Det är väl inte helt otroligt att jag kommer på bättre tankar efter lite smisk.

7 kommentarer:

Roadrunner sa...

Trevligt, då får vi tävla emot varandra i något lopp till nästa säsong också, fast på en annan nivå ;-)

Anonym sa...

Får man byta så där hur som helst från elit till senior????????

Anonym sa...

Har man elitlicens måste man tävla i elit om det finns en sådan klass, väl? Man får byta en gång men sen inte byta tillbaka samma säsong. Rätta mig om jag har fel.

Anonym sa...

Enligt SCF´s dokument
"ALLMÄN ORGANISATION AV CYKELSPORTEN"

Kan man läsa:
1.1.038
Sen (Seniorer)
Rätt att deltaga i klass Sen har cyklist som under kalenderåret fyller lägst
19 år och innehar tävlingslicens. Då veteranklass arrangeras i samma
tävling får cyklist med veteranlicens inte delta i Sen

/D

Anonym sa...

Kör hårt grabben! Får se om jag gör samma sak, men det får bli efter SM i så fall.

Anonym sa...

Man blir inte bättre cyklist bara för att man byter från senior/veteran till elitlicens! Man blir bättre cyklist genom att cykla mycket!

Anonym sa...

Hahhaa. Vilken klockren käftsmäll på alla som har proffsambitioner i sina läs-hut-mycket-jag-tränar-bloggar och inte äter pommes under säsong, men sen ställer upp mot trötta pappor. Sorgligt..

Gör som jesper var en man och våga köra i rätt klass.