onsdag, november 25, 2009

Old School intervaller

Det känns som en evighet sedan, så idag var det dags. Lite hederliga 90% intervaller. 6x4 minuter på 90-93% med fyra minuters vila blev det. Och det kändes så bra. Fastän jág satt på en betongkloss till cykel. Fastän det var kallt och regnigt. Fastän jag höll på att bli överkörd av åtminstone två bilar. Fastän kattfan klättrade på mina cykelbrallor (medans de fortfarande var på mina ben) när jag kom hem. Fastän jag åt en samosa och inte en Twix. Jag tror det är något stort på gång.

Väl hemma har jag återupptäckt mina gummiband så nu kör jag så ofta jag orkar, vilket hitills denna vecka varit varje dag, lite olika styrkeövningar med dem. Sen fram stolen för att köra dips. Lite sit-ups. Lite vanliga armhävningar. Klassisk cirkelträning typ. Old School.

Inga kommentarer: