onsdag, november 11, 2009

Mer komponentfunderingar

Sedan sanningen slog mig, har jag slutat att köpa utrustning som motsvarar min kapacitet. Det är så mycket roligare att köpa sådant som är bättre. Än så länge har jag inte ångrat mig då jag köpt bra cykelprylar. Det börjar försiktigt och förnuftigt och sedan börjar jag drömma och då dyker high end-segmentet upp. Jag har aldrig ångrat köpet av min R3SL och faktum är jag fortfarande gläds åt det. Det var helt rätt att köpa den cykeln.

Om man nu inser att man vill skämma bort sig lite, så är det trevligt att kunna hitta priser som är lägre än officiella listpriser. Det är också trevligt att hitta komponenter som lockar en utan att ligga i high end segmentet. Ta de här bromsarna till exempel. Inte de dyraste eller lättaste eller de som är mest high tech, men jag gillar utseendet på dem. Yep, de här små rackarna valde jag för att jag tror att de är tillräckligt bra funktionsmässigt sett och att de sedan tilltalar mitt estetiska sinne. Det kommer att bli så fint så.

Inga kommentarer: