onsdag, november 04, 2009

Löpintervaller

Såja, nu har jag gett mig på något nytt igen. Visst har jag provat löpintervaller förut. Men aldrig så många. Och av någon anledning känns det som att det är på allvar den här gången.

Det blev 6x 1000 start 5 minuter. Så en minuts vila om jag sprang på fyra min.

Tider och snittpuls

1. 3.45 - 179
2. 3.42 - 183
3. 3.45 - 184
4. 3.42 - 187
5. 3.44 - 187
6. 3.36 - 187

Ja, jag erkänner, jag vilade lite extra innan sista. Maxpuls - 195. Ganska många minuter i zon 5 om man säger så.

Det hela utfördes på en gammal gammal arena som sett sina bästa dagar. Jag sprang på en löparbana som var ömsom asfalterad, ömsom grus. Men det var 400 meter runt precis som det skall vara och inte så farligt ojämnt. Det var tyst och still så när som på en släggkastare som övade på innerplan. En stadig Tadzjik som slängde kast efter kast, medans jag sprang varv efter varv. Han i lugn takt, metodiskt roterande. Exploderade. Jag i jämn fart med snor och dregel.

Under intervall fyra kom en snubbe med tre får som tydligen skulle få beta lite på gräset. Blev lite distraherad, kändes en smula bisarrt. Only in Dusjanbe liksom.

Inga kommentarer: