onsdag, augusti 12, 2009

Vårt hem - ett bombnedslag

Det börjar dra ihop sig. I morgon går flyttlasset och vi har försökt skilja ut det som skall med, det som inte skall med och det som skall slängas. Nedan ses det som skall med. Bland annat två cyklar, fint nedpackade. Samt Dr. Fuentes väskan.

Varje gång jag packar händer samma sak. Jag har storslagna planer kring hur jag skall packa, vad som skall tas med. Till exempel hur jag minituiöst och i detalj skall planera för den perfekta reservdelsuppsättningen till cyklarna. Det har gjorts listor, det har diskuterats. Sen, nu så här ett par dagar innan, skiter jag i det.

Sprang in på cykelcity igår bara för att konstatera att de inte säljer UST däck till MTB. Jag funderade på att köpa lite bromsklossar, en reservkejda och vajrar och höljen för att ha med, kanske ett par extra SPD-klossar också - men icket. Nej, jag nöjde mig med.

Ett däck
fem slangar
och en ny pump.

Alltså allvarligt, varför skall jag ta med mig t.ex. en extra kedja? Har nu cyklat i snart 11 år - på racer - och 29 år i största allmänhet - och jag har ännu inte haft ett kedjebrott. Det har inte hänt att en vajer gått av. En gång knäckte jag en vevarm. Det var ganska otippat, men det är ändå inget alternativ att köpa på sig ett extra vevparti. Bara utifall att...

Tänker man så vore det ju bara vansinne att köpa på sig en kedja bara för att jag skall åka utomlands.

Livin in da bombnedslag

Inga kommentarer: