torsdag, augusti 27, 2009

Dagens tur

Första långturen idag. Tänkte jag skulle cykla till Varzob och tillbaka, men det var längre än jag trodde och efter knappa två timmar vände jag hemåt igen. MTBn skötte sig bra på asfalten och jag trampade på helt kravlöst. Det gick sakta uppför, i snitt 1,3% efter jag följde floden upp i bergen. Det blev vackrare och vackrare, men aldrig riktigt brant. Undrar vart den där backen till Anzob pass börjar egentligen. Jag menar jag körde drygt 4 mil, och 4 mil längre fram skall man vara på toppen och drygt 2000 meter högre upp. Ni hör ju, det ligger en jävla jättebacke därframme någonstans. Men det blir inte idag, men kanske nästa vecka.

På vägen hem höll jag på att bonka, en fjuttig flingfrukost räckte inte långt utan jag fick stanna och köpa ful-cola och ful-kakor. Men de fick vara hur fula de ville, de smakade ändå ljuvligt...


I Tadzjikistan gillar man flaggor och kitschiga statyer. Jag skall fota fler så ni förstår vad jag menar. Rådjur med guldfärg verkar vara favoriten




1 kommentar:

Joachim sa...

Finns där NÅN skog öht??