måndag, augusti 03, 2009

Mer löpning

Var i Umeå utan cykel i helgen så då fick löpningen ersätta cyklingen återigen. Sprang en knapp mil igår morse med vad som kändes som fina ben. Min lillebror lanserade en utmaning, nämligen Stockholm Marathon nästa år. Han vill sikta på 3.30 - vilket kanske är en lagom första utmaning. Jag blir direkt helt exalterad och börjar prata om 3 timmar. Det är ju bara typ 4.12 per kilometer - hur svårt kand det vara?

Mången person har tidigare pratat om hur sub-optimalt det är att kombinera cykel och löpträning. Jag är inte erfaren nog att göra den bedömningen, men visst är det så att en satsning på maran under 3 timmar kräver en ordentlig kompromiss vad gäller cykeltiden. En kompromiss som jag inte vet om jag är intresserad av att göra. Det får helt enkelt ge sig under hösten då jag till fullo utforskat cykelmöjligheterna i Tadjikistan. Nu åker vi faktiskt om bara 16 dagar. Jajks.

Inga kommentarer: