tisdag, augusti 18, 2009

Bike Snob

Bloggen Bike Snob sågar den nu av alla (inklusive mig själv) cirkulerade YouTube videon "performance". Med rätta. Jag tar tillbaka att jag tycker den var rolig. Det skulle varit kul om Roadie drivit med Fixie. Men när en mupp driver med andra muppar så blir det egentligen bara tragikomiskt.

Bike Snob har dissikerat videon och funnit några muppigheter - se själv. Jag har funnit några till. I det ingår ett antal spacers, uppåtvinklad styrstam samt medium-cage på bakväxeln. Nej, i den här frågan gör jag en pudel. Förlåt.

3 kommentarer:

Joachim sa...

Inga pudlar här tack!
Faktum kvartstår: Fixie är så 2007. Riktig cykling görs på riktiga cyklar. Fixie, det är sånt min dotter kör på dagis (med 3 hjul dock)!
Sen är det ganska skönt med en snubbe som kan ha lite distans till sig själv och sitt fenomen -"Uh, got to get me a carbon frame..!" Jag fattade poängen, men så är jag nästan gammal och tillhör den allt tystare "Ironiska generationen". Så du är förlåten. Valp.

Anonym sa...

Håller med Jocke! trots alla fel på roadin tex Dura Ace.... så är den skönt ironisk ...I never Dope tex..

Göran O

Avdankad CV-cyklist; ) sa...

Förlåt Jeppe, men jag måste hylla ironin jag med. Låten riktar sig (till synes) tyvärr inte till "riktiga" cyklister utan till en allmän skara... men om man bortser från det så är det riktigt underhållande och roligt. Jag garvade högt iallafall.