torsdag, maj 22, 2008

Älskade Ebay - saker jag numer äger

Ett besök till USA innebär gärna en liten ebay-orgie. Så också denna gång. Jag har köpt:


Pedaler till min singlespeed. Ett par smutta gamla Campagnolopedaler som blev mina för ynka 150 kronor



Köpte också nya glasögon, ett par BBB Winner. Samma modell som jag hade tidigare, fast nu inte i Quick Step versionen utan cleant vita. I Sverige går de på 500-600 spänn. På älskade Ebay får man dem för 300 spänn.


Och slutligen det bästa. En grupp till min nya Italienska Springare som kommer i juni. Jag hade ju funderat på att köra Sram Red, men kom efter mycket funderande fram till att det är Campa som gäller. Så jag beställde en Campagnolo Record grupp. Den var cirka 6000 billigare på nätet än dito på Cykelcity och ungefär 3000 billigare än bike24.com. Det är för billigt för att låta bli helt enkelt. Kan dock inte låta bli att tycka att det är beklämmande att europeiska produkter som Campa och Polar är så brutalt mycket billigare när de fraktats över atlanten till världens rikaste land. Det är något märkligt över det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Farligt snygga pedaler. Klassiska och vackra.

Jesper Sundewall sa...

Eller hur!
Bedrägligt billiga bara, ibland går dylika loss på mångt mer. Hoppas de är i brukbart skick!

Anonym sa...

YES! Alla ska med, eller nåt. Klart att du ska ha Record. Gratulerar till ett bra köp.