söndag, maj 04, 2008

Hammarö

Det är fullt upp när man är och tävlar. Ni har väl inte missat vår rapportering "live" på www.crescendovelo.se

Kort sammanfattning: Jag drog till med en 6:e plats på min första prolog. Tiden hade räckt till att spöa 2/3 delar av elitfältet.

Förväntningarna var därför höga inför tempoloppet där jag tyvärr punkterade efter 1,4 kilometer. Officiell placering blev därför 67a...

Nu på GPt var jag med och spurtade och det räckte till en 9e plats. Mest tack vare fin guidning av Patric B som själv hamnade 7a. Jag är nöjd, men vi siktar högre så i morgon - då jävlar.

Kul att man kan vara med och leka. Hade jag inte punkterat hade jag nog haft en svit av placeringar inom de 10. Det i ett startfält på dryga 70 man.

Cykling är en sjuukt hård sport.

Inga kommentarer: