tisdag, maj 20, 2008

Akta er för Allan

Köpte bil för ett tag sedan som ni vet. Nu visade det sig att det finns en obetald skatteskuld som jag missade. Att jag missade det var inte så konstigt och beror på teknikaliteter kring när en skuld blir en skuld, men jag antar att jag har mig själv att skylla. Samt dåliga handläggare på Vägverket som gett trötta byråkrater en ny röst.

Hur som helst. Jag tog en kreditupplysning på snubben för att se om det finns något hopp om att han kommer reglera skulden. Skulle inte tro det. Totalt 108 betalningsanmärkningar och skyldig fogden dryga miljonen.

Så är ni på väg att köpa en bil av en snubbe som heter Allan Colombus - fundera en gång till på om det är en bra idé.

Förtydligande: jag behöver inte betala Allans skulder, de är hans, men bilen är belagd med körförbud tills dess att trafikskatten om 1358 kronor är betald...



4 kommentarer:

Niklas sa...

Herregud! Men det är bara några trängselavgifter du åker på eller?

Jesper Sundewall sa...

Nix, ingen av skulderna drabbar mig direkt. Men problemet är att bilen är belagd med körförbud tills trafiksskatten om 1358 kronor är betald...

Anonym sa...

Hej Jesper! Lyckades det lösa sig med det belagda körförbudet? Jag har lagt handpenning på en bil som alla säljer. Bör jag dra mig ur?

Anonym sa...

bara o betala o vara glad. Finns ingen möjlighet i världen o slippa undan det. Som parkeringsböter hur fel dom än haft, så ger de sig inte... åkte på 700kr för "tillfälligt parkeringsförbud" för ett tag sen, fotograferade och grejja om att det ej fanns skyltar under tiden det här förbudet gällde men det strunta dom i. Bilskatten borde du kollat upp själv, men det är ju tyvärr inget man tänker på. Var bara glad att det inte var en obetalt skuld på själva bilen...