söndag, april 06, 2008

Cykellandet Italien

Allt är ju inte bara landsvägscykling (ja, det låter lite konstigt, men acceptera det påståendet tillsvidare), utan det finns andra cykelfordon också. Hotellet som vi bodde på lånade ut finfina doningar med intern kabeldragning och kolfiberlookalikeskärmar.


Tydligen så var de riktigt sköna att cykla på, för de manade fram till synes lyckliga och harmoniska cyklister.


Fast hur förtjust jag än är i Italien så förstår jag mig inte på allt därnere. Någon som har ett förslag på hur den här skyltningen ska tolkas? Cykelbana. Nej förresten - ingen cykling här inte. Fast kanske lite cykelbana här och så fortsatte det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom rödöverstrukna skyltarna sitter ju i samband med korsningar och in/utfarter, har väl att göra med vem som har förkörsrätt har jag för mig...men minnet är kanske inte riktigt säkert ;-)

Anette Kiss sa...

Ja, det förklarar ju en del. Det krävde en del skyltar på en kort sträcka på den här cykelvägen och det ser ut som de hade lite beslutsvånda när de anla den (oavsett om det nu finns en logisk förklaring :-)