söndag, april 27, 2008

Cykelhelgen - tävlingar i Hilleshög

Jag har haft min tävlingspremiär tidigare, för jag har tävlat en gång förra året. Ritter Classic hette den tävlingen. Det gick bra och det var roligt. Idag hade jag en annan slags tävlingspremiär, för jag var flaggvakt för första gången. Det gick bra och det var tråkigt.

Det första misstaget jag gjorde var att ha för lite kläder på mig, men det löstes snabbt av en erfaren funktionärschef med hjälp av en dunväst och en regnjacka. För övrigt så passade det ruggiga vädret min rastlöshet. Genom att vakna av och an, så lyckades jag hålla kroppstemperaturen i ett drägligt tillstånd. Nej, flaggvakt kan jag vara i någon timme, sedan räcker det bra för mig. För övrigt lyckades batteriet till kameran ladda ur sig på nolltid, så med fotograferingen blev det väl si och så. Några få suddiga bilder blev det i alla fall innan kameran dog.

Nu när jag har pipit klart, kan jag berätta att det var en väldigt trevlig tävlingshelg med många cyklister på plats. Lördagen var ju då något av en favoritdag jämfört med söndagen, för då cyklade jag själv. Det blev en skön runda förbi Söderåsen innan vi drog oss ner mot Hilleshög för att titta på tempoloppen. Solen sken och därmed var det dags för en annan premiär, nämligen bara knän i Sverige -08.

Snygg utsikt vid Kopparhatten. Cykelklubben.se's egen Fredrik hade ny cykel och ny papegojnäbbshjälm. Efter loppet kläckte han de bevingade orden. "Laktattest är för pojkar. Tempolopp är för män." Som alla vet så klarar det kvinnliga könet av en sådan pärs redan från barnsben (host, host).

Inga kommentarer: