torsdag, april 07, 2011

Man lär sig

Den 2 april 2010 var jag ute på premiärtur med en nybyggd cykel. Det var en upplevelse och jag slogs av hur omedelbar den var i styrningen. Inte alls någon seg andracykel, utan ett skönt tillskott i stallet. I lördags, samma datum, fast 2011 var det återigen dags för en premiärtur med en annan nöjd ägare. Med lite intrimning så blir den springaren en skönt tillskott i denne cyklists stall.

Så insåg jag en sak (igen). Tillräckligt bra kan vara lite tråkigt ibland. Visst, det är inget större fel på mina bromsar (som jag skrivit om tidigare), men jag kunde valt några roligare. Jag kunde lika gärna köpt det från början, istället för att nu fundera på om jag ska byta ut dem. En insikt som den cykelbyggare som körde sin premiärtur i lördags redan har.

Inga kommentarer: