torsdag, april 28, 2011

Bättre än de flesta

Jag var lite crazy igår och gav mig på att tävla lite på cykel för första gången sedan Svanesund i början av september. ESDUU tävlingen i Finnboda stod på schemat och den kördes som "sista tröjan ut". Devisen att ligga högt i klungan var viktigare än någonsin. Två knixiga kurvor befäste denna sanning.

Sagt och gjort, jag höll mig långt framme de första varven och det kändes bra. Kände dock tidigt att inte kommer jag ha med segern att göra idag inte utan jag försökte mig på att vara lite nyttig för laget. Någon gång kring varv sex gick jag därför upp och körde stenhårt. Sen upprepade jag den proceduren ett par gånger till. Resultatet blev faktiskt att det sprack upp. Inte bara tack vare mig, men till viss del.

När jag sen krokig i benen släppte kontakten med täten var de bara sex där framme och en av dem var klädd i klubbens färger vilket jag var helt nöjd med. Jag plockades av banan som 12:e man. Jocke härdade ut längre och tog en fin femteplats.

Fy vad kul det var att tävla igen. Och så roligt det var att jag faktiskt kunde hävda mig hyfsat också trots ytterst begränsad träning.

Inga kommentarer: