tisdag, april 26, 2011

Intervallmorgon, J-Lo knäcker.

Jag fortsätter ta tillvara på det fina vädret på bästa sätt. Morgonen inleddes med en omväg till jobbet som bestod av fem varv runt Gärdet. Hade tänkt mig intervaller men var inte alls sugen. Så när jag kom där vid Berwaldhallen så drog J-lo igång med On the floor i lurarna. Då släppte allt. Benen stack av sig själv och 45 sekunder senare låg jag med händerna i bocken och mjölksyran började pumpa runt i hela kroppen.

Det är fascinerande hur enkelt 4x4 är ute i vacker asfaltsmiljö och rätt låtar i lurarna. Det som är jobbigt länge i en källare på testcykel är underbart kort ute. Fast lika jobbigt. Är ni med.

Totalt blev det cirka 20 minuters intervalltid på en timmes träning. Det är fan inte illa pinkat. Då fick jag en lite bonustid när jag efter det officiella intervallslutet jagade en lastbil över gärdet för lite fartträning.

Här får ni lite inspiration

Inga kommentarer: