tisdag, december 08, 2009

Vikt

Jag har stabiliserat mig på nivåer runt 67-kilos strecket. Det är ett par kilo lägre än i somras, men ger mig fortfarande det för cyklister föga smickrande BMI:t 23,28. Nåja, jag har ju aldrig varit någon lättviktare och med en kroppsbyggnad som påminner mer om Ljubomir Vranjes än Andy Schleck så lär jag aldrig imponera med min låga densitet. Har antagligen minst 5 kilo för mycket muskler på överkroppen för att verkligen kunna kalla mig cyklist. Å andra sidan så gör det mig ganska bra på armhävningar. 62 stycken idag. Snart lika många som jag väger kilon.


2 kommentarer:

Jögga sa...

Men va fasen, dör du inte av tristess när du gör så många armhävningar? Tycker tråkgränsen går vid 25-30... Där går iofs min fysiska gräns oxå, men iaf ;-)

Jesper Sundewall sa...

Nej, i och med att jag känner mig trött vid 30 så tror jag ju bara att jag skall orka några till. Så motverkar jag tristessen.Jag tror jag skall klara färre än vad jag faktiskt gör!