tisdag, december 01, 2009

Så fort det går

Helgen. Tjoff så var den över. Och då hade vi till och med en långhelg på tre dagar för att fira det där med pilgrimresa, hajj och allt annat som muslimer helgar såhär 70 dagar efter Ramadan. Jag antar att det har att göra med att det tar 70 dagar för en undernärd (läs:fastad) muslim att orka ta sig till Mecca och göra sina varv. Muslimska helgdagar här är ungefär lika ortodoxa som de kristna dito vi observerar i sverige. Sekulariserade länder är ganska likadana runt hela världen. Religion, Schmeligion liksom.

Helgens träning bestod av styrketräning på lördagen. Lite promenerande i söndags och svulleri igår. Så nu är det bara på't igen. Mina kära klubbkamrater hade Bosö-premiär igår och om tre veckor är det tänkt att jag skall vara med. Då vill man ju inte flyga av först.

4 kommentarer:

Alex G sa...

Vi fick tyvärr vår tid den 20:e struken.. Och ingen ersättningstid fanns heller. Så vi får glatt vänta till januari med bosön :(

Joachim Lyth sa...

Kan man bara göra så??
Lucia-tiden om knappa två veckor är kvar hoppas jag?

Jesper Sundewall sa...

Crap. I januari kan jag inte flexa vaderna för er tyvärr... Om ni inte har en tid 3e vill säga?

Alex G sa...

den 13:e Finns kvar.. Missade visst att vi hade den :o