onsdag, december 09, 2009

Dubblering och sändningsrättgheter

Idag skall jag testa foten igen. Löpningen i förrgår gav inga bestående men så jag satsar idag på en hel kilometer. Innan julen är slut kanske jag är uppe i fem!

Sen måste jag bara gnälla lite. Jag har ju habilt internet och hade räknat med att kunna kolla på SVT-play en del nu i vintersporttider. Och ännu mer så i OS-tider. Tji fick jag för sändningarna går inte i min region.

Det där är ett jävla trams som många kanaler håller på med.
"Du får kolla, för du råkar ha en IP-adress som är i Italien - men du får inte för du surfar in från Belgrad". Kom igen liksom.

Ännu mer irriterande blir det när jag faktiskt betalar TV-avgiften för lägenheten som vi förvisso hyr ut, men ändå.

3 kommentarer:

Ola sa...

Anslut via en proxy som står i sverige, då ser det ut som om din dator finns i sverige. Gjorde en snabb googling och hittade http://www.aliveproxy.com/proxy-list/proxies.aspx/Sweden-SE

Har inte testat vilka som faktiskt är online.

Jesper Sundewall sa...

Ahh, tack för tipset!

Jesper Sundewall sa...

Det kanske räcker att köra igång VPN klienten jag har på min dator? Då är det som att jag sitter på Karolinska Inst.